Obchodné
podmienky pre predaj v internetovom obchode PAKETO.SK
(ďalej
len “podmienky“)
I.Úvodné
ustanovenia
1.1 Všetky obchodné
ponuky predávajúceho sú určené pre podnikateľov (fyzické i právnické
osoby) alebo osoby jednajúce v rámci ich obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti, prípadne v rámci svojho samostatného výkonu
povolania a pre štát alebo samosprávne územné jednotky.
1.2 Tieto podmienky
spoločnosti G.N.P. spol. s r.o. upravujú vzájomné práva a povinnosti
predávajúceho ako dodávateľa a kupujúceho ako odberateľa. Vznikli
v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“)
uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového
obchodu predávajúceho umiestneného na internetovej adrese www.paketo.sk (ďalej
len „webová stránka“) a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky
(ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.3 Predávajúcim sa
pre účely týchto podmienok rozumie obchodná forma – G.N.P. spol. s r.o.,
so sídlom vo Vsetíne, Dolní Jasenka 279, 755 01, IČO: 63319926, DIČ: CZ
63319926. Firma je zapísaná v obchodnom registri krajského súdu
v Ostrave, oddiel C, vložka 8184. Predávajúci je platcom DPH. (ďalej len
predávajúci).
1.4 Kupujúcim sa
pre účely týchto obchodných podmienok rozumie odberateľ tovaru ponúkaného na
internetovom obchode umiestnenom na internetovej adrese PAKETO.SK. (ďalej len
kupujúci)
1.5 Internetový
obchod obsahuje ponuku obalových materiálov (ďalej len tovar) s detailným
popisom jednotlivých položiek tovaru, s označením každej položky tovaru
použitím katalógového čísla a uvedením parametrov typických pre jednotlivé
kategórie tovaru.
1.6 Predávajúci
priebežne a neustále aktualizuje katalóg svojho tovaru a vyvíja
maximálne úsilie pre to, aby technický popis ponúkaného tovaru zodpovedal
skutočnosti. V prípade zobrazenia tovaru sa môže jednať o ilustračný
obrázok, ktorý nemusí byť úplne identický s konkrétnou položkou tovaru.
1.7 Podmienky sú
platné iba pre objednávky prijaté prostredníctvom internetového obchodu
PAKETO.SK a kupujúci je povinný sa pred nákupom s nimi oboznámiť.
II.Užívateľský účet
2.1 Kupujúci môže
vykonávať objednávky tovaru bez registrácie priamo z webového rozhrania
obchodu alebo zo svojho užívateľského rozhrania (ďalej len „užívateľský účet“),
do ktorého môže pristupovať na základe registrácie kupujúceho uskutočnenej na
webovej stránke.
2.2 Pri registrácii
na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať
všetky údaje správne a pravdivo.
2.3 Prístup
k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom.
Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných
k prístupu do jeho užívateľského účtu. Kupujúci nie je oprávnený umožniť
využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
2.4 Predávajúci
môže zrušiť užívateľský účet a to v prípade, keď kupujúci svoj
užívateľský účet nevyužíva dlhšie ako tri roky, alebo v prípade, keď
kupujúci poruší svoje povinnosti stanovené v kúpnej zmluve (vrátane
obchodných podmienok).
2.5 Kupujúci berie
na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite a to najmä
s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia
predávajúceho, poprípade nutnú údržbu hardwarového a softwarového
vybavenia tretích osôb.
III.Uzavretie kúpnej zmluvy
3.1 Akákoľvek
prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu je informatívneho
charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom
tohto tovaru. Ustanovenia § 1732 odst. 2 zákona České republiky č. 89/2012 Sb.,
občianskeho zákonníka sa nepoužijú.
3.2 Webové
rozhranie obchodu obsahuje informáciu o tovare vrátane uvedenia cien
jednotlivých tovarov. Ceny tovarov sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty.
Ceny tovarov zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovom
rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho
uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3 Webové
rozhranie obchodu taktiež obsahuje informácie o nákladoch spojených
s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených
s balením a dodaním tovaru uvedené na webovom rozhraní obchodu platia
iba v prípade, ak je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4 Pre objednanie
tovaru vyplní kupujúci formulár na webovom rozhraní obchodu. Objednávkový
formulár obsahuje najmä informácie o:
-objednávanom
tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka
webového rozhrania obchodu),
-spôsobe
úhrady nákupnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia
objednávaného tovaru a
-informácie
o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej len ako „objednávka“).
3.5 Pred zaslaním
objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť
údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to i s ohľadom na
možnosť zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do
objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačítko „odoslať
objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za
správne. Predávajúci bezodkladne po obdŕžaní objednávky potvrdí obdŕžanie
kupujúcemu automaticky elektronickou poštou a to na adresu elektronickej
pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke
(ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“). Kúpna zmluva je uzavretá okamžite
po odoslaní potvrdenia objednávky kupujúceho.
3.6 Pokiaľ sa e-mail potvrdzujúci objednávku kupujúceho vráti
späť na internetový obchod predávajúceho ako nedoručený alebo nedoručiteľný
(napr. kvôli zmene alebo zrušeniu e-mailovej adresy kupujúceho alebo kvôli
dočasným problémom, ktoré vzniknú u poskytovateľa internetových služieb),
predávajúci sa bude pokúšať opakovane zastihnúť kupujúceho
telefonicky na čísle uvedenom v objednávke. V prípade, že sa nepodarí
kontaktovať kupujúceho e-mailom ani telefonicky, bude objednávka kupujúceho
stornovaná.
3.7 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od
charakteru objednávky (množstvo tovaru, výšky nákupnej ceny, predpokladané nápravy
na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky
(napríklad písomne či telefonicky).
3.8 Zmluvný vzťah
medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou),
ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na
adresu elektronickej pošty kupujúceho. Predávajúci vybavuje objednávky
v poradí, v akom boli automatickým systémom predávajúcemu doručené.
3.9 Kupujúci môže
zaslať objednávku mimo webové rozhranie samostatným e-mailom na e-mailovú
adresu kupujúceho objednavky@paketo.sk
alebo telefonicky na +420 576 510 074.
Objednávka kupujúceho musí obsahovať tieto minimálne údaje: názov firmy,
prípadne meno a priezvisko, poštová adresa, e-mailová adresa, telefón,
katalógové číslo tovaru, katalógová cena (ďalej len „cena“), počet kusov
objednávaného tovaru, spôsob odberu a spôsob platby.
3.10 Predajná cena
tovaru uvedená v objednávke sa stáva záväznou momentom odoslania
objednávky kupujúcim.
3.11 Zaslaním
objednávky kupujúci prehlasuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými
podmienkami a vyjadruje súhlas so všetkými ustanoveniami týchto obchodných
podmienok. Potvrdenie tohto bodu je ošetrené tým, že systém internetového
obchodu upozornil kupujúceho na nutnosť oboznámiť sa s obchodnými
podmienkami pred odoslaním objednávky prostredníctvom internetového
objednávkového systému.
3.12 V prípade,
že kupujúci sa rozhodol stornovať objednávku po jej odoslaní, nech tak urobí
bezodkladne a to e-mailom s uvedením čísla a dátumu objednávky,
ktorú chce stornovať na adresu: objednavky@paketo.sk. V prípade, že
kupujúci stornuje objednávku tovaru, ktorý je pre neho vyrábaný na zákazku
(nejedná sa teda o tovar, ktorý je bežne skladom), bude predávajúci
účtovať kupujúcemu náklady, ktoré mu do momentu storna objednávky vznikli, prípadne
s týmito nákladmi započíta zaplatenú zálohu.
3.13 Kupujúci
súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní
kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných
prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy
(náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí
kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
IV.Cena
a platobné podmienky
4.1 Všetky
uverejnené ceny sú zmluvné, bez DPH. Ak nie je bližšie špecifikovaný typ ceny
a v prípade pochybností sa rozumie, že ceny uvedené predávajúcim
v katalógu tovaru alebo vo svojej webovej prezentácii sú konečné ceny bez
DPH. V prípade, že je pri jednotlivých tovaroch uvedená poznámka o „zľave“
alebo „tovare v akcii“ je táto cena už po zľave, teda konečná. V prípade
rozporu medzi cenou v tlačenom katalógu a ponuke na webe, je platná
a aktuálna vždy cena on-line e-shopovej ponuky uverejnenej na webe.
Akciové ceny sú platné iba za predpokladu splnenia podmienky uvedenej pre danú
akciu, sú obmedzené časovo alebo do vypredania zásob. Zľavy na tovar objednaný
po ukončení akcie nie sú akceptovateľné.
4.2 Cenu tovaru
a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže
kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledovnými spôsobmi:
a.V hotovosti na dobierku v mieste
určenom kupujúcim v objednávke. (pozn. tovar zaplatíte až po prevzatí
zásielky prepravnej službe)
b.Bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č. 2500296580/8330
(SWIFT/BIC:FIOBCZPPXXX), vedený ve FIO banke, a.s. (ďalej len „účet
predávajúceho“). Pri platbe bankovým prevodom uvádzajte ako variabilný symbol
číslo objednávky. (pozn. pri platbe bankovým prevodom, prosím, vyčkajte na
potvrdzovací e-mail, v ktorom nájdete informácie k platbe)
c.Bezhotovostne platobnou kartou EC/MC alebo VISA
4.3 Dodanie tovaru
na faktúru so splatnosťou je možné len po predchádzajúcej dohode
s predávajúcim.
4.4 Spoločne
s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady
spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je
výslovne uvedené inak, kúpnou cenou sa ďalej rozumejú i náklady spojené
s dodaním tovaru.
4.5 V prípade
platby v hotovosti či v prípade platby na dobierku je kúpna cena
splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci
povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu
platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť
kúpnu cenu splnený v momente pripísania príslušnej čiastky na účet
predávajúceho.
4.6 Predávajúci je
oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru
kupujúcemu, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde
k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.7.). Ustanovenie § 2119 odst. 1
zákona České republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.7 Prípadné zľavy
z ceny tovaru poskytnuté kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8 Ak je to
v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými
právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb prevedených na základe
kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z
pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po
uhradení ceny tovaru a zašle jej v elektronickej podobe na
elektronickú adresu kupujúceho, alebo doručí kupujúcemu spoločne
s tovarom.
V.Preprava a dodanie
tovaru
5.1 Predávajúci
predáva, ako je vyššie uvedené, svoj tovar kupujúcemu na objednávku za cenu
uvedenú na stránkach internetového obchodu a zaväzuje sa dodať objednaný
tovar zaslaním prostredníctvom prepravnej spoločnosti na adresu uvedenú
kupujúcim v objednávke a to bezodkladne po obdŕžaní objednávky,
najneskôr však do jedného týždňa (spravidla do druhého pracovného dňa). Ak
nebude tovar predávajúcim odovzdaný k doručeniu prepravnej spoločnosti
najneskôr v lehote do jedného týždňa od obdržania objednávky kupujúceho,
má kupujúci právo odstúpiť od objednávky, odmietnuť prevzatie objednaného
tovaru a právo vrátiť späť na náklady predávajúceho. Tovar doručovaný
spoločnosťou GEIS, PPL, PPL Sprint alebo DHL je dodaný kupujúcemu obvykle
v lehote 5–10 pracovných dní od zapracovania objednávky.
5.2 Cena tovaru
neobsahuje poštovné, balné, prípadne dobierkovné (ďalej len poštovné). Pred
zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť
údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil vrátane údajov o cene poštovného,
ktoré sú vložené do objednávky automatickým systémom. Kliknutím na tlačidlo
"odoslať objednávku" kupujúci vyjadruje súhlas s objednávkou a s
cenou poštovného, ktorá je uvedená v objednávke.
5.3 Ak je
predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim
v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
5.4 Vlastnícke
právo k tovaru prechádza na kupujúceho v momente zaplatenia kúpnej
ceny a prevzatím tovaru kupujúcim.
5.5 V prípade,
že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo
iným spôsobom než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť
náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené
s iným spôsobom doručenia. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý
na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, riziko a prípadné dodatočné
náklady spojené s týmto spôsobom dopravy nesie kupujúci.
5.6 V prípade,
že predávajúci nemôže splniť objednávku kupujúceho úplne alebo čiastočne,
predávajúci sa zaväzuje kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne
informovať. Kupujúci je oprávnený v tomto prípade od objednávky odstúpiť
alebo požadovať čiastočné plnenie.
5.7 V prípade,
že kupujúci uhradí objednaný tovar vopred na účet predávajúceho, predávajúci sa
zaväzuje dodať tovar k doručeniu prepravnou spoločnosťou do 3 pracovných
dní od obdŕžania platby na účet (výnimka ustanovenia podľa čl. 5.7.).
V prípade, že kupujúci uhradí tovar vopred a predávajúci nemôže
z akéhokoľvek dôvodu tovar zaslať v uvedenej lehote, je povinný
bezodkladne vrátiť kupujúcemu zaplatenú čiastku späť. Najneskôr však do 3
pracovných dní.
5.8 Ak sa jedná
o tovar vyrábaný na zákazku pre kupujúceho alebo inak upravovaného podľa
požiadavky kupujúceho a ak by bola dohodnutá zálohová platba vopred,
zjednaná dodacia lehota sa bude počítať až od okamihu pripísania zálohovej
platby na účet predávajúceho.
5.9 Predávajúci si
vyhradzuje právo zmeniť spôsob dopravy, a to i bez predchádzajúceho
upozornenia kupujúceho. Táto zmena sa však nesmie prejaviť znížením kvality
doručenia alebo zmenou jej ceny účtovanej kupujúcemu.
5.10 Predávajúci
dodá kupujúcemu spoločne s tovarom daňový doklad – faktúru, ktorý je vždy neoddeliteľnou
súčasťou zásielky (balíka) a slúži zároveň ako záručný list
k dodanému tovaru. V prípade, že kupujúci požiada predávajúceho o opätovné
zaslanie daňového dokladu, predávajúci vystaví duplikát daňového dokladu
a zašle elektronickou poštou kupujúcemu najneskôr do dvoch pracovných dní.
5.11 Na základe
požiadavku kupujúceho v objednávke umožňuje predávajúci priamy predaj
a vlastný odber tovaru zo skladu Vsetín-Bobrky.
5.12 Pri prevzatí
tovaru od prepravcu alebo v sklade predávajúceho či inom dohodnutom výdajnom
mieste, kupujúci skontroluje neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek
závad alebo pochybností to bezodkladne oznámi prepravcovi. V prípade
zistenia porušenia obalu svedčiacom o neoprávnenom vniknutí do zásielky
nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
5.13 Tovar
z kartónov (krabice, boxy atd.) a iné položky tovaru, pri ktorých to
charakter tovaru dovoľuje, sú dodávané vždy v rozloženom stave
s ohľadom na podmienky možnosti prepravy. V prípade, že kupujúci
požaduje dodať tovar inak než je obvyklé, t.j. napr. kartóny v zloženom
stave, predávajúci bude účtovať kupujúcemu prepravné náklady v skutočnej
výške bez ohľadu na celkovú hodnotu objednaného tovaru.
5.14 Ak nie je možné
odoslať tovar formou balíka s ohľadom na prekročenie podmienok prepravcu
(najmä prekročenie rozmeru alebo váhy) bude tovar odoslaný napalete, za ktorú bude účtovať kupujúcemu
prirážku ku kúpnej cene tovaru vo výške 8 EUR/paleta (bez DPH).
VI.Vrátenie
tovaru kupujúcim – odstúpenie od kúpnej zmluvy
6.1 Kupujúci berie na vedomie, že
podľa ustanovenia § 1837 zákona České republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho
zákonníka, nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke
tovaru, ktorý bol upravený podľa priania
kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru,
ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy
o dodávke tovaru v uzatvorenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu
vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.
6.2 Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl.6.1. alebo
o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s
ustanovením § 1829 ods. 1 zákona České republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho
zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od
prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko
druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa
prevzatia poslednej dodávky tovaru.
6.3 Odstúpenie od
kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej
vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár
poskytnutý predávajúcim. Vrátený tovar zašle kupujúci na adresu určenú
pre expedíciu a príjem tovaru predávajúceho uvedenú v čl. 6.6.
Informáciu o odstúpení od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem
iného na adresu elektronickej pošty predávajúceho: reklamacie@paketo.sk, alebo odstúpenie oznámiť predávajúcemu telefonicky na čísle +420 576 510 074, alebo poštou na adresu sídla predávajúceho uvedenú v čl. 1.3.
6.4 Kupujúci je
oprávnený zásielku s objednaným tovarom odmietnuť, pokiaľ bola táto
zásielka odovzdaná na prepravu až po uplynutí vopred dohodnutej lehoty pre
odovzdanie zásielky prepravnej spoločnosti. Zároveň je kupujúci oprávnený
odmietnuť prevziať zásielku, ak nie je doručená podľa pravidiel prepravnej
spoločnosti, napr. rozlepená alebo poškodená zásielková krabica, premočená
zásielka apod. (pozri. PPL, GEIS apod.)
6.5 V prípade
odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl.7.2. obchodných podmienok, kúpna zmluva sa
od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní
od odstúpenia od zmluvy. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci
náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď
tovar nemôže byť pre svoju povahu vrátený poštou.
6.6 Adresa pre
vrátenie tovaru kupujúceho je: G.N.P.
spol. s r.o., sklad - Bobrky 2158, Vsetín 75501, Česká republika.
6.7 V prípade
odstúpenia od zmluvy podľa čl. 7.2. obchodných podmienok vráti predávajúci
peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia
od kúpnej zmluvy kupujúcim. Predávajúci vracia poštovné kupujúcemu v najnižšej
ponúkanej výške v prípade, že si kupujúci zvolil drahší spôsob dopravy.
Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri
vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a
nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy,
predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr,
ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.
6.8 V prípade, že
kupujúci vráti predávajúcemu iba niektorú z viacerých položiek tovaru,
ktoré boli v jednej zásielke a kupujúci uhradil spolu s kúpnou cenou tovaru aj
náklady na balné a poštovné, vráti predávajúci kupujúcemu len pomernú časť
poštovného a balného zodpovedajúcu podielu ceny vráteného tovaru a celkovej
ceny zásielky.
6.9 Kupujúci berie
na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, marketingové
bonusy alebo iné výhody, je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním
súvisiace poskytnuté darčeky alebo iné výhody.
6.10 Nárok na úhradu
škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať
proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. (pozn. odporúčame kupujúcemu
aby vrátený tovar bol nepoškodený, nepoužívaný a v pôvodnom stave vrátane
príslušenstva, riadne zabalený a ochránený proti poškodeniu v priebehu
prepravy)
6.11 Do doby
prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy
odstúpiť. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez
zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
VII.Práva z chybného plnenia
7.1 Práva a
povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadia
príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925,
§ 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona České republiky č. 89/2012 Sb.,
občianskeho zákonníka).
7.2 Predávajúci
ručí kupujúcemu, že tovar pri prevzatí je nezávadný. Hlavne predávajúci ručí
kupujúcemu, že v období, kedy kupujúcu tovar prevzal:
-má tovar
vlastnosti, na ktorých sa obe strany dohodli, a ak toto dojednanie chýba, tovar
má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré
kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi
poskytujúcej,
-sa tovar hodí
na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar
tohto druhu obvykle používa,
-tovar zodpovedá
akosti alebo zmluvne predvedenej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť
prevedenia určená podľa zmluvnej vzorky alebo predlohy,
-je tovar v
zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
-tovar vyhovuje požiadavkám
právnych predpisov.
7.3 Právo z
chybného plnenia kupujúcemu neprináleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel,
že vec má chybu alebo ak kupujúci chybu sám spôsobil. Ustanovenie uvedené v
článku 8.2 obchodných podmienok sa nepoužije v týchto prípadoch:
-na tovar
predávaný za nižšiu cenu za chybu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá,
-na opotrebenie
tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním,
-pri použitom
tovare na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal
tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak vyplýva z povahy tovaru,
-na tovar, ktorý
bol poškodený nevhodným alebo neodborným zachádzaním,
-na tovar, ktorý
bol poškodený prírodnými živlami, nevhodným skladovaním alebo inou vonkajšou
udalosťou.
7.4 Ak tovar
uvedený vyššie nemá uvedené vlastnosti, môže kupujúci požadovať i dodanie
nového tovaru bez závad, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe chyby neprimerané,
ale ak sa chyba týka iba súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu
danej súčasti, ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť.
7.5 S ohľadom na
špecifikáciu malosériovej výroby kartónového tovaru vyrábaného na rezacom
plotteri môže dôjsť k drobným odlišnostiam v prevedení a kvalite pri porovnaní
s veľkosériovou priemyselnou výrobou. Najmä s ohľadom na klimatické podmienky a
limity výrobnej technológie môže v niektorých prípadoch dôjsť napr. k
prasknutiu vnútornej vrstvy papiera v oblasti rýľa. V prípade, že sa jedná o
prasklinu iba jednej vrstvy lepenky, ktorá je vo vnútornej, uzavretej časti
krabice a nemá vplyv na požadovanú funkčnosť ani na vlastnosť výrobku (pevnosť,
rozmer, farba, použitie atď.) nemusí byť toto považované za chybu.
7.6 Ak kupujúci
neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez závad,
na výmenu jej súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu.
Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže
dodať nový tovar bez závad, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v
prípade, že predávajúci nedohodne nápravu v primeranej dobe alebo že by
dohodnutie nápravy spotrebiteľovi spôsobovalo značné komplikácie.
7.7 Pri používaní
tovaru je kupujúci povinný dodržiavať dôkladne inštrukcie o používaní, užívaní,
prípadne údržbe uvedenej výrobcom alebo predajcom tovaru, aby si tovar zachoval
kvalitu a používať ho obvyklým spôsobom na účel, ku ktorému bol určený.
Nedodržaním týchto ustanovení, môže mať za následok odmietnutie zodpovednosti
za chyby tovaru predávajúcim.
7.8 Predávajúci
zodpovedá za chyby tovaru v rozsahu a za podmínek stanovených těmito
o obchodními podmínkami a zákonem České republiky č. 89/2012 Sb.,
občanským zákoníkem.
7.9 V prípade akejkoľvek
viditeľnej chyby alebo poškodenia odporúča predávajúci kupujúcemu, aby pokiaľ
možno bez zbytočného odkladu informoval predávajúceho emailom na reklamacie@paketo.sk alebo telefonicky
na čísle +420 576 510 074 s popisom
chyby.
7.10 Práva z
chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese, na ktorú zároveň
pošle predávajúcemu tovar najlepšie v poistenom balíku vrátane údajov
prejavenia sa chyby a s popisom prípadnej chyby na adresu: G.N.P. spol. s r.o. – sklad – Bobrky 2158, 755 01 Vsetín, Česká
republika. Okamihom doručenia reklamovaného tovaru začína plynúť predávajúcemu
reklamačné obdobie, o ktorom kupujúceho ihneď informuje e-mailom, t.j. pošle
kupujúcemu potvrdenie o prevzatí o tom, že prevzal tovar do reklamačného
procesu. Reklamácia vrátane chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu,
najneskôr do jedného mesiaca odo dňa prevzatia tovaru do reklamačného procesu,
pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Reklamačný protokol o spôsobe
vybavenia reklamácie pošle predávajúci kupujúcemu e-mailom najneskôr v lehote
30-tich dní odo dňa začatia reklamačného procesu. Pri nedodržaní lehoty pre
vybavenie reklamácie má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od
zmluvy.
7.11 Ak je chybné
plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie chyby,
alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak sa jedná o chybu, ktorá je
odstrániteľná a pokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo
neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci odstrániť chybu opravou tovaru alebo
dodaním nového tovaru. Ak sa jedná o chybu odstrániteľnú, zaistí predávajúci opravu
riadne a včas. Opravený tovar bude v lehote 30-tich dní bezplatne zaslaný späť
kupujúcemu.
7.12 O spôsobe a
priebehu riešenia reklamácie bude kupujúci predávajúcim e-mailom alebo
telefonicky informovaný v priebehu reklamačnej lehoty.
7.13 Ak sa ukáže v
záručnej dobe, že ide o chybu podstatnú a táto chyba bráni v používaní tovaru
ako tovaru bez závad, má kupujúci právo na výmenu chybného tovaru za bezchybný
nový. Výmena tovaru s podstatnou chybou za nový tovar v tomto prípade podlieha
špecifikácií tovaru uvedeného v úvodných ustanoveniach týchto obchodných
podmienok. To znamená, že ak nemôže kupujúci poskytnúť výmenu za úplne
identický tovar, je kupujúci oprávnený vybrať si z katalógu tovaru inú položku
s tým, že k cenovému rozdielu položiek reklamovaného tovaru a novo vybratého
tovaru sa bude prihliadať.
7.14 Ak sa jedná o
chybu podstatnú a predávajúci nie je schopný zaistiť výmenu tovaru za identický
nový tovar a kupujúci nemá záujem o výber iného tovaru z katalógu, má kupujúci
právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej kúpnej ceny alebo
odstránenie chyby opravou tovaru alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
7.15 Pri dodaní
nového tovaru predávajúcim alebo vrátení zaplatenej kúpnej ceny, vráti kupujúci
na náklady predávajúceho tovar pôvodne dodaný.
7.16 Predávajúci a
kupujúci je povinný si zásielku s chybným, resp. opraveným alebo vymeneným
tovarom riadne späť prevziať. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo
na náhradu nákladov spojených s reklamáciou. V prípade neoprávnenej reklamácie
je predávajúci povinný vydať písomné odôvodnenie tohto odmietnutia a zároveň
kupujúci nemá nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením
reklamácie a súčasne ani predajca nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli
z jeho strany.
7.17 Ak dôjde k
výmene chybného tovaru za tovaru nový, začne prirodzene plynúť záručná doba od
prevzatia nového tovaru znovu v rovnakom rozsahu a dĺžke od začiatku. Dňom
začatia plynutia záručnej doby je deň rovnaký s dňom prevzatia vymeneného
tovaru kupujúcim
7.18 Práva zo
zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak neboli
uplatnené v záručnej dobe.
VIII.Ďalšie práva a povinnosti
zmluvných strán
8.1 Kupujúci
nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2 Predávajúci nie
je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania sa v zmysle
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) zákona České republiky č. 89/2012 Sb.,
občianskeho zákonníka.
8.3 Mimosúdne
vyrovnávanie sťažností kupujúcich zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej
adresy info@paketo.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle
predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho uvedenú v pôvodnej objednávke
kupujúceho, ak kupujúci neurčí inak.
8.4 Predávajúci je
oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú
kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor
nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov,
adresa Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, Česká republika.
8.5 Kupujúci týmto
preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 odst. 2
občianskeho zákonníka.
8.6 Predávajúci
vyvinul maximálne možné úsilie na to, aby farebné a grafické zobrazenie
obrázkov ponúkaného tovaru zodpovedalo reálnej podobe tovaru. V ojedinelých
prípadoch, obvykle spôsobených nepresným nastavením monitoru alebo tlačiarne
kupujúceho, nemusia farby na obrázku presne súhlasiť s farbami skutočného
tovaru. V takom prípade má kupujúci právo objednaný tovar do 14 dní po doručení
vrátiť predávajúcemu.
IX.Ochrana
osobných údajov
9.1 Všetky údaje,
ktoré tu zákazník uvádza, podliehajú ustanoveniu z.č. 101/2000 Zb., Zákona o
ochrane osobných údajov v znení neskorších noviel. Prevádzkovateľ týchto
stránok ( ktorý je zároveň prevádzkovateľom elektronického obchodu) je správcom
a súčasne spracovateľom osobných údajov v zmysle vyššie uvedeného zákona. Tieto
stránky obsahujú platné identifikačne údaje prevádzkovateľa elektronického
obchodu a aktualizovaný zoznam kontaktov pre styk so zákazníkmi. Číslo
registrácie prevádzkovateľa na Úrade pre ochranu osobných údajov je 42708.
9.2 Kupujúci berie
na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácií, vo svojom
užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu)
uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať
predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch. Kupujúci potvrdzuje, že
poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná
dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
9.3 Svoju
informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho
parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných
údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné
nariadenie o ochrane osobných údajov), (ďalej len "nariadenie GDPR")
súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej
zmluvy, na účely rokovania o tejto zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych
povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
9.4 Predávajúci je
oprávnený posielať osobné údaje kupujúcich v rozsahu údajov o zakúpenom tovare
a e-mailových adries, použitých v rámci nákupov na stránkach e-shopu,
prevádzkovateľovi portálu Heureka.sk za účelom generovania a zasielania
dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do
ktorého je predávajúci zapojený. Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk je voči
predávajúcemu v postavení spracovateľa osobných údajov v zmysle § 8 zák. č.
122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov. Zasielanie e-mailových adries a údajov
o zakúpenom tovare sa týka všetkých kupujúcich, ktorí nevyjadrili svoj nesúhlas
so zasielaním obchodných oznámení v zmysle § 62odst. 3 zák. č. 351/2011 Z.z. o
elektronických komunikáciách a je robené po každom nákupe na internetovom
obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk je oprávnený poskytnutú e-mailovú
adresu a údaje o zakúpenom tovare použiť výhradne za účelom vygenerovania a
zaslania dotazníku spokojnosti, v zmysle Podmienok programu Overené zákazníkmi,
dostupných na adrese:
https://www.heurekashopping.sk/resources/attachments/p0/61/obchodne-podmienky-overene-zakaznikmi-heurekask-2016.pdf.
Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk
poskytnuté e-mailové adresy a údaje o zakúpenom tovare uchováva po dobu, po
ktorú je predávajúci zaradená do programu Overené zákazníkmi, alebo po dobu,
kedy kupujúci vyjadrí svoj nesúhlas so zaslaním obchodných oznámení voči predávajúcemu
alebo priamo voči prevádzkovateľovi portálu Heureka.sk k čomu je mu poskytnutá
možnosť v každom jednotlivom dotazníku.
X.Obchodné oznámenie a
doručovanie
10.1 Predávajúci sa
zaväzuje, že sa vo veci poskytovania služieb informačnej spoločnosti a šírenia
obchodných oznámení bude riadiť ustanoveniami zákona České republiky č.
480/2004 Zb.
10.2 Kupujúci
súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom
predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním
obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju
informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace
so spracovaním osobných údajov kupujúceho pre účely zasielania obchodných
oznámení plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
10.3 Kupujúci
súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na
webovej stránke možné previesť a záväzky predávajúceho z nákupnej zmluvy plniť,
ani ak by dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže
kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10.4 Kupujúcemu môže
byť doručovane na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte
či uvedenú kupujúcim v objednávke.
XI.Záverečné
ustanovenia
11.1 Tieto obchodné
podmienky platia v znení uvedenom na stránkach internetového obchodu predávajúceho
v deň odoslania objednávky kupujúcemu, ak nie je medzi účastníkmi písomne
dohodnuté niečo iné.
11.2 Všetky právne vzťahy medzi kupujúcim a
predávajúcim sa riadia českým právnym poriadkom, príslušnými k rozhodnutiu
sporu sú súdy Českej republiky. Toto dojednanie nebráni kupujúcemu domáhať sa
ustanovenia slovenského právneho poriadku určeného na ochranu spotrebiteľa,
pokiaľ je pre spotrebiteľa toto ustanovenie výhodnejšie.
11.3 Žiadne
informácie, logá, fotografie ani dokumenty zo stránok prevádzkovaných
predávajúcim (www.paketo.sk) nemôžu byť kopírované bez výslovného súhlasu
prevádzkovateľa V žiadnom dokumente nemožno bez písomného súhlasu prevádzať
žiadne úpravy a zmeny. Žiadne dokumenty nesmú byť bez písomného súhlasu
umiestené na iných internetových stránkach.
11.4 Ak je niektoré
ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane,
namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa
neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného
ustanovenia nie je dotknutá platnosťou ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky
nákupnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
11.5 Nákupná zmluva
vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej
podobe.
11.6 Kontaktné údaje
predávajúceho sú:
-adresa pre
doručovanie: G.N.P. spol. s r.o., Dolní
Jasenka 279, 75501 Vsetín, Česká republika
-adresa pre
vracanie tovaru, vlastné vyzdvihovanie zásielok a servisného strediska (pre
uplatnenie záručného i pozáručného servisu): sklad G.N.P. spol. s r.o., Bobrky 2158, 75501 Vsetín, Česká republika
-adresa
elektronickej pošty pre objednávky: objednavky@paketo.sk
-adresa
elektronickej pošty pre uplatnenie porúch a vracanie tovaru: reklamacie@paketo.sk
-adresy
elektronickej pošty pre ostatné dotazy: info@paketo.sk
-telefón: +420 576 510 074
11.7 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 1. augusta 2018. Zmeny obchodných
podmienok a reklamačného rádu sú vyhradené.