Obchodné podmienky pre predaj v internetovom obchode PAKETO.SK
(ďalej len “podmienky“)
(ďalej len “podmienky“)
I. Úvodné ustanovenia
1.1
Všetky obchodné ponuky predávajúceho sú určené pre podnikateľov
(fyzické i právnické osoby) alebo osoby jednajúce v rámci ich obchodnej
alebo inej podnikateľskej činnosti, prípadne v rámci svojho samostatného
výkonu povolania a pre štát alebo samosprávne územné jednotky.
1.2
Tieto podmienky spoločnosti G.N.P. spol. s r.o. upravujú vzájomné
práva a povinnosti predávajúceho ako dodávateľa a kupujúceho ako
odberateľa. Vznikli v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej
len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim
prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho umiestneného na
internetovej adrese www.paketo.sk (ďalej len „webová stránka“) a to
prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie
obchodu“).
1.3 Predávajúcim sa pre účely
týchto podmienok rozumie obchodná forma – G.N.P. spol. s r.o., so sídlom
vo Vsetíne, Dolní Jasenka 279, 755 01, IČO: 63319926, DIČ: CZ 63319926.
Firma je zapísaná v obchodnom registri krajského súdu v Ostrave, oddiel
C, vložka 8184. Predávajúci je platcom DPH. (ďalej len predávajúci)
1.4
Kupujúcim sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie odberateľ
tovaru ponúkaného na internetovom obchode umiestnenom na internetovej
adrese PAKETO.SK. (ďalej len kupujúci)
1.5
Internetový obchod obsahuje ponuku obalových materiálov (ďalej len
tovar) s detailným popisom jednotlivých položiek tovaru, s označením
každej položky tovaru použitím katalógového čísla a uvedením parametrov
typických pre jednotlivé kategórie tovaru.
1.6
Predávajúci priebežne a neustále aktualizuje katalóg svojho tovaru a
vyvíja maximálne úsilie pre to, aby technický popis ponúkaného tovaru
zodpovedal skutočnosti. V prípade zobrazenia tovaru sa môže jednať o
ilustračný obrázok, ktorý nemusí byť úplne identický s konkrétnou
položkou tovaru.
1.7 Podmienky sú platné iba
pre objednávky prijaté prostredníctvom internetového obchodu PAKETO.SK a
kupujúci je povinný sa pred nákupom s nimi oboznámiť.
II. Užívateľský účet
2.1
Kupujúci môže vykonávať objednávky tovaru bez registrácie priamo z
webového rozhrania obchodu alebo zo svojho užívateľského rozhrania
(ďalej len „užívateľský účet“), do ktorého môže pristupovať na základe
registrácie kupujúceho uskutočnenej na webovej stránke.
2.2 Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať všetky údaje správne a pravdivo.
2.3
Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a
heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií
nevyhnutných k prístupu do jeho užívateľského účtu. Kupujúci nie je
oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
2.4
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet a to v prípade, keď
kupujúci svoj užívateľský účet nevyužíva dlhšie ako tri roky, alebo v
prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti stanovené v kúpnej zmluve
(vrátane obchodných podmienok).
2.5 Kupujúci
berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite a
to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia
predávajúceho, poprípade nutnú údržbu hardwarového a softwarového
vybavenia tretích osôb.
III. Uzavretie kúpnej zmluvy
3.1
Akákoľvek prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu
je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu
zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenia § 1732 odst. 2 zákona České
republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka sa nepoužijú.
3.2
Webové rozhranie obchodu obsahuje informáciu o tovare vrátane
uvedenia cien jednotlivých tovarov. Ceny tovarov sú uvedené bez dane z
pridanej hodnoty. Ceny tovarov zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú
zobrazované na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je
obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne
dohodnutých podmienok.
3.3 Webové rozhranie
obchodu taktiež obsahuje informácie o nákladoch spojených s balením a
dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním
tovaru uvedené na webovom rozhraní obchodu platia iba v prípade, ak je
tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobe úhrady nákupnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej len ako „objednávka“).
3.5
Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené
skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to i
s ohľadom na možnosť zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní
dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na
tlačítko „odoslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú
predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdŕžaní
objednávky potvrdí obdŕžanie kupujúcemu automaticky elektronickou poštou
a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom
rozhraní alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa
kupujúceho“). Kúpna zmluva je uzavretá okamžite po odoslaní potvrdenia
objednávky kupujúceho.
3.6 Pokiaľ sa e-mail
potvrdzujúci objednávku kupujúceho vráti späť na internetový obchod
predávajúceho ako nedoručený alebo nedoručiteľný (napr. kvôli zmene
alebo zrušeniu e-mailovej adresy kupujúceho alebo kvôli dočasným
problémom, ktoré vzniknú u poskytovateľa internetových služieb),
predávajúci sa bude pokúšať opakovane zastihnúť kupujúceho telefonicky
na čísle uvedenom v objednávke. V prípade, že sa nepodarí kontaktovať
kupujúceho e-mailom ani telefonicky, bude objednávka kupujúceho
stornovaná.
3.7 Predávajúci je vždy oprávnený v
závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výšky nákupnej
ceny, predpokladané nápravy na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné
potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.8
Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením
prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná
kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty
kupujúceho. Predávajúci vybavuje objednávky v poradí, v akom boli
automatickým systémom predávajúcemu doručené.
3.9
Kupujúci môže zaslať objednávku mimo webové rozhranie samostatným
e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho objednavky@paketo.sk alebo
telefonicky na +420 576 510 074. Objednávka kupujúceho musí obsahovať
tieto minimálne údaje: názov firmy, prípadne meno a priezvisko, poštová
adresa, e-mailová adresa, telefón, katalógové číslo tovaru, katalógová
cena (ďalej len „cena“), počet kusov objednávaného tovaru, spôsob odberu
a spôsob platby.
3.10 Predajná cena tovaru uvedená v objednávke sa stáva záväznou momentom odoslania objednávky kupujúcim.
3.11
Zaslaním objednávky kupujúci prehlasuje, že sa oboznámil s týmito
obchodnými podmienkami a vyjadruje súhlas so všetkými ustanoveniami
týchto obchodných podmienok. Potvrdenie tohto bodu je ošetrené tým, že
systém internetového obchodu upozornil kupujúceho na nutnosť oboznámiť
sa s obchodnými podmienkami pred odoslaním objednávky prostredníctvom
internetového objednávkového systému.
3.12 V
prípade, že kupujúci sa rozhodol stornovať objednávku po jej odoslaní,
nech tak urobí bezodkladne a to e-mailom s uvedením čísla a dátumu
objednávky, ktorú chce stornovať na adresu: objednavky@paketo.sk. V
prípade, že kupujúci stornuje objednávku tovaru, ktorý je pre neho
vyrábaný na zákazku (nejedná sa teda o tovar, ktorý je bežne skladom),
bude predávajúci účtovať kupujúcemu náklady, ktoré mu do momentu storna
objednávky vznikli, prípadne s týmito nákladmi započíta zaplatenú
zálohu.
3.13 Kupujúci súhlasí s použitím
komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na
diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové
pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom
tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
IV. Cena a platobné podmienky
4.1
Všetky uverejnené ceny sú zmluvné, bez DPH. Ak nie je bližšie
špecifikovaný typ ceny a v prípade pochybností sa rozumie, že ceny
uvedené predávajúcim v katalógu tovaru alebo vo svojej webovej
prezentácii sú konečné ceny bez DPH. V prípade, že je pri jednotlivých
tovaroch uvedená poznámka o „zľave“ alebo „tovare v akcii“ je táto cena
už po zľave, teda konečná. V prípade rozporu medzi cenou v tlačenom
katalógu a ponuke na webe, je platná a aktuálna vždy cena on-line
e-shopovej ponuky uverejnenej na webe. Akciové ceny sú platné iba za
predpokladu splnenia podmienky uvedenej pre danú akciu, sú obmedzené
časovo alebo do vypredania zásob. Zľavy na tovar objednaný po ukončení
akcie nie sú akceptovateľné.
a. V hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke. (pozn. tovar zaplatíte až po prevzatí zásielky prepravnej službe)
b. Bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č. 2500296580/8330 (SWIFT/BIC:FIOBCZPPXXX), vedený ve FIO banke, a.s. (ďalej len „účet predávajúceho“). Pri platbe bankovým prevodom uvádzajte ako variabilný symbol číslo objednávky. (pozn. pri platbe bankovým prevodom, prosím, vyčkajte na potvrdzovací e-mail, v ktorom nájdete informácie k platbe)
c. Bezhotovostne platobnou kartou EC/MC alebo VISA
4.3 Dodanie tovaru na faktúru so splatnosťou je možné len po predchádzajúcej dohode s predávajúcim.
4.4
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu
aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie
je výslovne uvedené inak, kúpnou cenou sa ďalej rozumejú i náklady
spojené s dodaním tovaru.
4.5 V prípade platby v
hotovosti či v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri
prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný
uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V
prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu
splnený v momente pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.6
Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte
pred odoslaním tovaru kupujúcemu, najmä v prípade, že zo strany
kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.7.).
Ustanovenie § 2119 odst. 1 zákona České republiky č. 89/2012 Sb.,
občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.7 Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8
Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené
všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom
platieb prevedených na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad –
faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad –
faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle
jej v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho, alebo
doručí kupujúcemu spoločne s tovarom.
V. Preprava a dodanie tovaru
5.1
Predávajúci predáva, ako je vyššie uvedené, svoj tovar kupujúcemu na
objednávku za cenu uvedenú na stránkach internetového obchodu a
zaväzuje sa dodať objednaný tovar zaslaním prostredníctvom prepravnej
spoločnosti na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke a to bezodkladne po
obdŕžaní objednávky, najneskôr však do jedného týždňa (spravidla do
druhého pracovného dňa). Ak nebude tovar predávajúcim odovzdaný k
doručeniu prepravnej spoločnosti najneskôr v lehote do jedného týždňa od
obdržania objednávky kupujúceho, má kupujúci právo odstúpiť od
objednávky, odmietnuť prevzatie objednaného tovaru a právo vrátiť späť
na náklady predávajúceho. Tovar doručovaný spoločnosťou GEIS, PPL, PPL
Sprint alebo DHL je dodaný kupujúcemu obvykle v lehote 5–10 pracovných
dní od zapracovania objednávky.
5.2 Ak je
predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
5.3 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho v momente zaplatenia kúpnej ceny a prevzatím tovaru kupujúcim.
5.4
V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručovať
opakovane alebo iným spôsobom než bolo uvedené v objednávke, je
kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním
tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. V prípade, že
je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho,
riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy
nesie kupujúci.
5.5 V prípade, že predávajúci
nemôže splniť objednávku kupujúceho úplne alebo čiastočne, predávajúci
sa zaväzuje kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať.
Kupujúci je oprávnený v tomto prípade od objednávky odstúpiť alebo
požadovať čiastočné plnenie.
5.6 V prípade, že
kupujúci uhradí objednaný tovar vopred na účet predávajúceho,
predávajúci sa zaväzuje dodať tovar k doručeniu prepravnou spoločnosťou
do 3 pracovných dní od obdŕžania platby na účet (výnimka ustanovenia
podľa čl. 5.7.). V prípade, že kupujúci uhradí tovar vopred a
predávajúci nemôže z akéhokoľvek dôvodu tovar zaslať v uvedenej lehote,
je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu zaplatenú čiastku späť.
Najneskôr však do 3 pracovných dní.
5.7 Ak sa
jedná o tovar vyrábaný na zákazku pre kupujúceho alebo inak upravovaného
podľa požiadavky kupujúceho a ak by bola dohodnutá zálohová platba
vopred, zjednaná dodacia lehota sa bude počítať až od okamihu pripísania
zálohovej platby na účet predávajúceho.
5.8
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť spôsob dopravy, a to i bez
predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. Táto zmena sa však nesmie
prejaviť znížením kvality doručenia alebo zmenou jej ceny účtovanej
kupujúcemu.
5.9 Predávajúci dodá kupujúcemu
spoločne s tovarom daňový doklad – faktúru, ktorý je vždy neoddeliteľnou
súčasťou zásielky (balíka) a slúži zároveň ako záručný list k dodanému
tovaru. V prípade, že kupujúci požiada predávajúceho o opätovné zaslanie
daňového dokladu, predávajúci vystaví duplikát daňového dokladu a zašle
elektronickou poštou kupujúcemu najneskôr do dvoch pracovných dní.
5.10
Na základe požiadavku kupujúceho v objednávke umožňuje predávajúci
priamy predaj a vlastný odber tovaru zo skladu Vsetín-Bobrky.
5.11
Pri prevzatí tovaru od prepravcu alebo v sklade predávajúceho či
inom dohodnutom výdajnom mieste, kupujúci skontroluje neporušenosť obalu
tovaru a v prípade akýchkoľvek závad alebo pochybností to bezodkladne
oznámi prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiacom o
neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu
prevziať.
VI. Cena za dodanie tovaru (poštovné, balné)
6.1
Predávajúci sa zaväzuje predať kupujúcemu tovar prostredníctvom
zásielkovej služby v súlade s potvrdenou objednávkou. Cena tovaru
nezahŕňa poštovné, cena za dobierku a balné (ďalej len poštovné). Za
každú jednotlivú zásielku bude predávajúci účtovať cenu poštovného vo
výške 6 EUR (bez DPH). Táto čiastka bude zahrnutá do celkovej ceny
zásielky i v prípade, že kupujúci vopred uhradí kúpnu cenu objednávaného
tovaru na účet predávajúceho.
6.2 Na základe
požiadaviek kupujúceho umožňuje predávajúci vlastný odber kupujúcim zo
skladu Vsetín-Bobrky. V prípade vlastného odberu tovaru kupujúcim zo
skladu nebude predávajúci účtovať žiadne náklady na dodanie tovaru.
6.3
V prípade, že dôjde na základe žiadosti kupujúceho k čiastočnému
plneniu alebo k rozdeleniu objednávky pri objednávke tovaru, bude
predávajúci účtovať poštovné iba pri jednej zásielke.
6.4
Ak nie je uvedené inak, je cena poštovného rovnaká pre všetky druhy
preprav a prepravných spoločností (PPL, GEIS, DHL a podobne).
6.5
Tovar z kartónov (krabice, boxy atd.) a iné položky tovaru, pri
ktorých to charakter tovaru dovoľuje, sú dodávané vždy v rozloženom
stave s ohľadom na podmienky možnosti prepravy. V prípade, že kupujúci
požaduje dodať tovar inak než je obvyklé, t.j. napr. kartóny v zloženom
stave, predávajúci bude účtovať kupujúcemu prepravné náklady v skutočnej
výške bez ohľadu na celkovú hodnotu objednaného tovaru.
6.6
Ak nie je možné odoslať tovar formou balíka s ohľadom na prekročenie
podmienok prepravcu (najmä prekročenie rozmeru alebo váhy) bude tovar
odoslaný na palete, za ktorú bude účtovať kupujúcemu prirážku ku kúpnej
cene tovaru vo výške 6 EUR/paleta (bez DPH).
VII. Vrátenie tovaru kupujúcim – odstúpenie od kúpnej zmluvy
7.1
Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 zákona České
republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka, nie je možné okrem
iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený
podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o
dodávke tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzatvorenom obale, ktorý spotrebiteľ
z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.
Odstúpenie od
kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v
predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci
využiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej
zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu predávajúceho:
G.N.P. spol. s r.o., Dolní Jasenka 279, 75501 Vsetín, alebo na adresu
elektronickej pošty predávajúceho reklamacie@paketo.sk, alebo odstúpenie
oznámiť predávajúcemu telefonicky na čísle +420 576 510 074.
7.3
Kupujúci je oprávnený zásielku s objednaným tovarom odmietnuť,
pokiaľ bola táto zásielka odovzdaná na prepravu až po uplynutí vopred
dohodnutej lehoty pre odovzdanie zásielky prepravnej spoločnosti.
Zároveň je kupujúci oprávnený odmietnuť prevziať zásielku, ak nie je
doručená podľa pravidiel prepravnej spoločnosti, napr. rozlepená alebo
poškodená zásielková krabica, premočená zásielka apod. (pozri. PPL,
Česká pošta apod.)
7.4 V prípade odstúpenia od
kúpnej zmluvy podľa čl.7.2. obchodných podmienok, kúpna zmluva sa od
začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14)
dní od odstúpenia od zmluvy. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie
kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom
prípade, keď tovar nemôže byť pre svoju povahu vrátený poštou.
7.5 Adresa pre vrátenie tovaru kupujúceho je: G.N.P. spol. s r.o., sklad - Bobrky 2158, Vsetín 75501, Česká republika.
7.6
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 7.2. obchodných podmienok
vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do
štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim.
Predávajúci vracia poštovné kupujúcemu v najnižšej ponúkanej výške v
prípade, že si kupujúci zvolil drahší spôsob dopravy. Predávajúci je
taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení
tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a
nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej
zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky
kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar
podnikateľovi odoslal.
7.7 V prípade, že
kupujúci vráti predávajúcemu iba niektorú z viacerých položiek tovaru,
ktoré boli v jednej zásielke a kupujúci uhradil spolu s kúpnou cenou
tovaru aj náklady na balné a poštovné, vráti predávajúci kupujúcemu len
pomernú časť poštovného a balného zodpovedajúcu podielu ceny vráteného
tovaru a celkovej ceny zásielky.
7.8 Kupujúci
berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky,
marketingové bonusy alebo iné výhody, je povinný spolu s vráteným
tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky alebo iné výhody.
7.9
Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený
jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
(pozn. odporúčame kupujúcemu aby vrátený tovar bol nepoškodený,
nepoužívaný a v pôvodnom stave vrátane príslušenstva, riadne zabalený a
ochránený proti poškodeniu v priebehu prepravy)
7.10
Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený
kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takomto prípade vráti
predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to
bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
VIII. Práva z chybného plnenia
8.1
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia
sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami
§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona České republiky
č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka).
- má tovar vlastnosti, na ktorých sa obe strany dohodli, a ak toto dojednanie chýba, tovar má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi poskytujúcej,
- sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo zmluvne predvedenej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť prevedenia určená podľa zmluvnej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- na tovar predávaný za nižšiu cenu za chybu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá,
- na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním,
- pri použitom tovare na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak vyplýva z povahy tovaru,
- na tovar, ktorý bol poškodený nevhodným alebo neodborným zachádzaním,
- na tovar, ktorý bol poškodený prírodnými živlami, nevhodným skladovaním alebo inou vonkajšou udalosťou.
8.4
Ak tovar uvedený vyššie nemá uvedené vlastnosti, môže kupujúci
požadovať i dodanie nového tovaru bez závad, pokiaľ to nie je vzhľadom k
povahe chyby neprimerané, ale ak sa chyba týka iba súčasti tovaru, môže
kupujúci požadovať len výmenu danej súčasti, ak to nie je možné, môže
od zmluvy odstúpiť.
8.5 S ohľadom na
špecifikáciu malosériovej výroby kartónového tovaru vyrábaného na
rezacom plotteri môže dôjsť k drobným odlišnostiam v prevedení a kvalite
pri porovnaní s veľkosériovou priemyselnou výrobou. Najmä s ohľadom na
klimatické podmienky a limity výrobnej technológie môže v niektorých
prípadoch dôjsť napr. k prasknutiu vnútornej vrstvy papiera v oblasti
rýľa. V prípade, že sa jedná o prasklinu iba jednej vrstvy lepenky,
ktorá je vo vnútornej, uzavretej časti krabice a nemá vplyv na
požadovanú funkčnosť ani na vlastnosť výrobku (pevnosť, rozmer, farba,
použitie atď.) nemusí byť toto považované za chybu.
8.6
Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie
nového tovaru bez závad, na výmenu jej súčasti alebo na opravu tovaru,
môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v
prípade, že mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez závad, vymeniť
jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci
nedohodne nápravu v primeranej dobe alebo že by dohodnutie nápravy
spotrebiteľovi spôsobovalo značné komplikácie.
8.7
Pri používaní tovaru je kupujúci povinný dodržiavať dôkladne
inštrukcie o používaní, užívaní, prípadne údržbe uvedenej výrobcom alebo
predajcom tovaru, aby si tovar zachoval kvalitu a používať ho obvyklým
spôsobom na účel, ku ktorému bol určený. Nedodržaním týchto ustanovení,
môže mať za následok odmietnutie zodpovednosti za chyby tovaru
predávajúcim.
8.8 Predávajúci zodpovedá za
chyby tovaru v rozsahu a za podmínek stanovených těmito o obchodními
podmínkami a zákonem České republiky č. 89/2012 Sb., občanským
zákoníkem.
8.9 V prípade akejkoľvek viditeľnej
chyby alebo poškodenia odporúča predávajúci kupujúcemu, aby pokiaľ
možno bez zbytočného odkladu informoval predávajúceho emailom na
reklamacie@paketo.sk alebo telefonicky na čísle +420 576 510 074 s
popisom chyby.
8.10 Práva z chybného plnenia
uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese, na ktorú zároveň pošle
predávajúcemu tovar najlepšie v poistenom balíku vrátane údajov
prejavenia sa chyby a s popisom prípadnej chyby na adresu: G.N.P. spol. s
r.o. – sklad – Bobrky 2158, 755 01 Vsetín, Česká republika. Okamihom
doručenia reklamovaného tovaru začína plynúť predávajúcemu reklamačné
obdobie, o ktorom kupujúceho ihneď informuje e-mailom, t.j. pošle
kupujúcemu potvrdenie o prevzatí o tom, že prevzal tovar do reklamačného
procesu. Reklamácia vrátane chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu,
najneskôr do jedného mesiaca odo dňa prevzatia tovaru do reklamačného
procesu, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Reklamačný
protokol o spôsobe vybavenia reklamácie pošle predávajúci kupujúcemu
e-mailom najneskôr v lehote 30-tich dní odo dňa začatia reklamačného
procesu. Pri nedodržaní lehoty pre vybavenie reklamácie má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.
8.11
Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci
právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak
sa jedná o chybu, ktorá je odstrániteľná a pokiaľ kupujúci neuplatní
právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci
odstrániť chybu opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru. Ak sa jedná
o chybu odstrániteľnú, zaistí predávajúci opravu riadne a včas.
Opravený tovar bude v lehote 30-tich dní bezplatne zaslaný späť
kupujúcemu.
8.12 O spôsobe a priebehu riešenia
reklamácie bude kupujúci predávajúcim e-mailom alebo telefonicky
informovaný v priebehu reklamačnej lehoty.
8.13
Ak sa ukáže v záručnej dobe, že ide o chybu podstatnú a táto chyba
bráni v používaní tovaru ako tovaru bez závad, má kupujúci právo na
výmenu chybného tovaru za bezchybný nový. Výmena tovaru s podstatnou
chybou za nový tovar v tomto prípade podlieha špecifikácií tovaru
uvedeného v úvodných ustanoveniach týchto obchodných podmienok. To
znamená, že ak nemôže kupujúci poskytnúť výmenu za úplne identický
tovar, je kupujúci oprávnený vybrať si z katalógu tovaru inú položku s
tým, že k cenovému rozdielu položiek reklamovaného tovaru a novo
vybratého tovaru sa bude prihliadať.
8.14 Ak sa
jedná o chybu podstatnú a predávajúci nie je schopný zaistiť výmenu
tovaru za identický nový tovar a kupujúci nemá záujem o výber iného
tovaru z katalógu, má kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie
zaplatenej kúpnej ceny alebo odstránenie chyby opravou tovaru alebo na
primeranú zľavu z kúpnej ceny.
8.15 Pri dodaní
nového tovaru predávajúcim alebo vrátení zaplatenej kúpnej ceny, vráti
kupujúci na náklady predávajúceho tovar pôvodne dodaný.
8.16
Predávajúci a kupujúci je povinný si zásielku s chybným, resp.
opraveným alebo vymeneným tovarom riadne späť prevziať. V prípade
oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu nákladov spojených s
reklamáciou. V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci povinný
vydať písomné odôvodnenie tohto odmietnutia a zároveň kupujúci nemá
nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a
súčasne ani predajca nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli z
jeho strany.
8.17 Ak dôjde k výmene chybného
tovaru za tovaru nový, začne prirodzene plynúť záručná doba od prevzatia
nového tovaru znovu v rovnakom rozsahu a dĺžke od začiatku. Dňom
začatia plynutia záručnej doby je deň rovnaký s dňom prevzatia
vymeneného tovaru kupujúcim.
8.18 Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
IX. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
9.1 Kupujúci nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
9.2
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi
správania sa v zmysle ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) zákona České
republiky č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka.
9.3
Mimosúdne vyrovnávanie sťažností kupujúcich zaisťuje predávajúci
prostredníctvom elektronickej adresy info@paketo.sk. Informáciu o
vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu
kupujúceho uvedenú v pôvodnej objednávke kupujúceho, ak kupujúci neurčí
inak.
9.4 Predávajúci je oprávnený na predaj
tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu
vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor
nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných
údajov, adresa Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, Česká republika.
9.5 Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 odst. 2 občianskeho zákonníka.
9.6
Predávajúci vyvinul maximálne možné úsilie na to, aby farebné a
grafické zobrazenie obrázkov ponúkaného tovaru zodpovedalo reálnej
podobe tovaru. V ojedinelých prípadoch, obvykle spôsobených nepresným
nastavením monitoru alebo tlačiarne kupujúceho, nemusia farby na obrázku
presne súhlasiť s farbami skutočného tovaru. V takom prípade má
kupujúci právo objednaný tovar do 14 dní po doručení vrátiť
predávajúcemu.
X. Ochrana osobných údajov
10.1
Všetky údaje, ktoré tu zákazník uvádza, podliehajú ustanoveniu z.č.
101/2000 Zb., Zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších
noviel. Prevádzkovateľ týchto stránok ( ktorý je zároveň
prevádzkovateľom elektronického obchodu) je správcom a súčasne
spracovateľom osobných údajov v zmysle vyššie uvedeného zákona. Tieto
stránky obsahujú platné identifikačne údaje prevádzkovateľa
elektronického obchodu a aktualizovaný zoznam kontaktov pre styk so
zákazníkmi. Číslo registrácie prevádzkovateľa na Úrade pre ochranu
osobných údajov je 42708.
10.2 Kupujúci súhlasí
so spracovaním osobných údajov predávajúcim, a to pre účely realizácie
práv a povinností nákupnej zmluvy a pre účely vedenia užívateľského
účtu. Ak si kupujúci nezvolí inú možnosť, súhlasí so spracovaním
osobných údajov predávajúcemu taktiež pre účely zasielania informácií a
obchodné oznámenie kupujúcemu. Súhlas so spracovaním osobných údajov v
celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe
znemožňovala uzatvorenie nákupnej zmluvy.
10.3
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri
registrácií, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z
webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný
bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich
osobných údajoch. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú
presné a že bol poučený o tom, že sa jedná dobrovoľné poskytnutie
osobných údajov.
10.4 Predávajúci sa zaväzuje
všetkým kupujúcim, že osobné údaje nimi uvedené v objednávke nebudú v
žiadnom prípade poskytnuté tretím osobám (výnimkou sú situácie súvisiace
s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru,
najmä adresa dodania) a budú chránené pred zneužitím.
10.5
V súvislosti s obchodnou činnosťou a vybavovania objednávok uchováva
predávajúci tieto údaje kupujúceho: názov firmy, meno, e-mail, telefón,
adresa fakturačná, dodacia a naše obchodné transakcie. Predávajúci
uchováva len údaje potrebné na komunikáciu s kupujúcim, pre dodanie
tovaru a pre potreby účtovnej evidencie transakcií.
10.6
Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú
spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v
tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
10.7
Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich
opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom. Osobné údaje je
možno kedykoľvek na základe písomnej žiadosti zákazníka upraviť alebo
vymazať z databázy predávajúceho okrem údajov potrebných pre účtovnú
evidenciu predávajúceho.
10.8 Kupujúci má
možnosť editovať či mazať údaje po prihlásení do webového rozhrania (v
prípade registrovaného užívateľa) alebo svoju požiadavku na zmazanie či
zmenu môže poslať e-mailom na adresu: info@paketo.sk.
10.9
V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci vykonáva
spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozporu s ochranou
súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom,
najmä k sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania,
môže:
- ak kupujúci požiada o informácie o
spracovaní svojich osobných údajov, je mu predávajúci povinný tuto
informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie
podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu
náklady potrebné na poskytnutie informácie.
XI. Obchodné oznámenie a doručovanie
11.1
Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacimi s tovarom,
službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a
ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámeniach predávajúceho na
elektronickú adresu kupujúceho.
11.2
Predávajúci sa zaväzuje, že sa vo veci poskytovania služieb informačnej
spoločnosti a šírenia obchodných oznámení bude riadiť ustanoveniami
zákona České republiky č. 480/2004 Zb.
11.3
Obchodné oznámenia zaslané kupujúcemu sa môžu týkať len predmetu
činnosti predávajúceho prezentovaného na svojich webových stránkach.
11.4
Kupujúci má možnosť kedykoľvek odmietnuť zasielanie obchodných
oznámení e-mailom na adresu info@paketo.sk. Predávajúci v takom prípade
bezodkladne zabráni ďalšiemu zasielaniu obchodných oznámení na e-mailovú
adresu kupujúceho. Zasielaním každej novej objednávky kupujúci dáva
predávajúcemu súhlas k zasielaniu obchodných oznámení e-mailom.
11.5
Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V
prípade, že je nákup na webovej stránke možné previesť a záväzky
predávajúceho z nákupnej zmluvy plniť, ani ak by dochádzalo k ukladaniu
tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa
predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
11.6
Kupujúcemu môže byť doručovane na adresu elektronickej pošty uvedenú v
jeho užívateľskom účte či uvedenú kupujúcim v objednávke.
XII. Záverečné ustanovenia
12.1
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach
internetového obchodu predávajúceho v deň odoslania objednávky
kupujúcemu, ak nie je medzi účastníkmi písomne dohodnuté niečo iné.
12.2
Všetky právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia
českým právnym poriadkom, príslušnými k rozhodnutiu sporu sú súdy Českej
republiky. Toto dojednanie nebráni kupujúcemu domáhať sa ustanovenia
slovenského právneho poriadku určeného na ochranu spotrebiteľa, pokiaľ
je pre spotrebiteľa toto ustanovenie výhodnejšie.
12.3
Žiadne informácie, logá, fotografie ani dokumenty zo stránok
prevádzkovaných predávajúcim (www.paketo.sk) nemôžu byť kopírované bez
výslovného súhlasu prevádzkovateľa V žiadnom dokumente nemožno bez
písomného súhlasu prevádzať žiadne úpravy a zmeny. Žiadne dokumenty
nesmú byť bez písomného súhlasu umiestené na iných internetových
stránkach.
12.4 Ak je niektoré ustanovenie
obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane,
namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa
neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosť alebo
neúčinnosť jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosťou ostatných
ustanovení. Zmeny a doplnky nákupnej zmluvy či obchodných podmienok
vyžadujú písomnú formu.
12.5 Nákupná zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe.
- adresa pre doručovanie: G.N.P. spol. s r.o., Dolní Jasenka 279, 75501 Vsetín, Česká republika
- adresa pre vracanie tovaru, vlastné vyzdvihovanie zásielok a servisného strediska (pre uplatnenie záručného i pozáručného servisu): sklad G.N.P. spol. s r.o., Bobrky 2158, 75501 Vsetín, Česká republika
- adresa elektronickej pošty pre objednávky: objednavky@paketo.sk
- adresa elektronickej pošty pre uplatnenie porúch a vracanie tovaru: reklamacie@paketo.sk
- adresy elektronickej pošty pre ostatné dotazy: info@paketo.sk
- telefón: +420 576 510 074