Vedeli ste, že obalom môžete podporiť svoju značku? Budovanie povedomia o značke je komplexná disciplína, ktorá zahŕňa nielen mediálnu komunikáciu, ale aj napr. spôsob balenia produktov či zásielok. Pripravili sme si pre Vás niekoľko tipov, ako urobiť na zákazníka skvelý dojem „obyčajným“ obalom.
1. Vyskúšajte baliace materiály, s ktorými farebne zladíte obal s Vašou značkou
Jedným zo spôsobov, ako s pomocou obalu budovať povedomie o značke, je zladiť farbu samotného obalu či ostatných baliacich prvkov s farbou vášho loga, alebo s farbou produktu. Rozbaľovanie totiž môže byť zážitok plný emócií, ktorý prepracovaným, pekným balením ešte podporíte. Zvýšite tak zapamätateľnosť Vašej značky, ale aj pravdepodobnosť opakovaného nákupu.
Farebná krabička
Pokiaľ sa Vám podarí u nás na e-shope (alebo aj inde) nájsť krabičky farebne zodpovedajúce priamo odtieňom Vašej značky, máte vyhrané. Cena už štandardizovanej farebnej krabičky je totiž výhodnejšia, než pokiaľ by ste si nechali obal vo Vami preferovanej farbe vyrobiť na mieru. To je však tiež jedna z ciest, o ktorej si povieme nižšie.
U nás na paketo.sk máme rôzne farebné varianty obľúbených krabičiek s vekom. Tieto krabičky sa jednoducho skladajú a zároveň sú vysoko pevné vďaka kvalitnému materiálu a špeciálnej konštrukcii. Pokiaľ si však nie ste istí, či farba krabičky na fotografii bude reálne zodpovedať tomu, čo hľadáte, môžete začať tým, že si u nás objednáte vzorku. Väčšina týchto škatuliek sa totiž predáva už od 1 ks.
Zaujímavou variantou farebnej krabičky je tá s priehľadným vekom. Je však potrebné zvážiť, či sa tento koncept obalu pre Váš produkt hodí. Krabice s priehľadným vekom sú správnou voľbou pre tých, ktorí chcú nechať svoj produkt vyniknúť na prvý pohľad. Tento druh obalu je skvelý pre samostatné produkty ale aj pre darčekové sady. Na našom e-shope nájdete mnoho rozmerov aj farebných variánt.
Krásnym a originálnym spôsobom sa s obalmi vyhrala napr. naša zákazníčka, pani Dominika, ktorá pre svoje ručne háčkované zvieratká využila farebné krabice na víno. 🙂
Atlasové stuhy
Pokiaľ Vaše produkty patria skôr k luxusnejšiemu tovaru, alebo uvažujete o krásnom darčekovom balení pre svojich zákazníkov, či obchodných partnerov, odporúčame vyskúšať doplniť obal atlasovou stuhou. Stuhy sa hodia k rôzne farebným krabiciam, ale aj k tým klasickým, hnedým (kraftovým), pokiaľ preferujete skôr prírodný dizajn obalu. Pekne doplní aj škatuľu s priehľadným vekom.
Na e-shope máme skladom veľký výber farieb. Máte teda takmer istotu, že vyberiete odtieň, ktorý k Vašej značke bude pekne pasovať.
Hodvábny baliaci papier
Chcete zo svojho obyčajného a možno trochu nudného zásielkového balenia vykúzliť štýlový obal? V tom prípade odporúčame vyskúšať hodvábny baliaci papier. S týmto baliacim prvkom sa môžete rôzne hrať, takže vždy docielite originálny vzhľad. Papier môžete zámerne nakrčiť, nariasiť, alebo ho nechať hladký, rovný. Voľné konce papiera potom môžete rôzne založiť, nechať len tak, alebo ich prelepiť originálnou samolepkou či lepiacim štítkom s ručne maľovaným obrázkom. Na našom e-shope nájdete hodvábny papier v najrôznejších farbách. Iste si vyberiete tú pravú.
Farebná fixačná výplň
Fixačné výplne majú hneď niekoľko vlastností. Ochráni zabalený tovar pred otrasmi a nárazmi, zabráni tomu, aby sa produkt v obale presúval počas svojej cesty k zákazníkovi, ale tiež môžu poslúžiť ako originálna dekorácia, ktorá obalu dodá zaujímavý šmrnc. Fixačných výplní existuje mnoho druhov. Najznámejšia je asi vlna drevitá, ktorá Vás prekvapí svojimi mnohými farebnými variantami, od prírodnej farby, až napríklad po čiernu.
Zaujímavou alternatívou je papierová fixácia Sizzlepak, ktorú môžete vidieť na obrázku nižšie. Jedná sa o tenké prúžky papiera, ktoré sú špeciálne naskladané tak, že majú dokonalé fixačné vlastnosti a hodia sa aj na balenie ťažších predmetov. Sizzlepak máme na e-shope aj v rôznych farebných variantách.
2. Pripojte osobný odkaz či poukaz na ďalší nákup
So svojimi obalmi môžete vystúpiť z radu napríklad tým, že dovnútra pridáte ceduľku s osobným odkazom, lístoček s poďakovaním, alebo dokonca poukaz so zľavou na ďalší nákup. Takýto prvok napomáha nadviazať osobnejší kontakt so zákazníkom. Zákazník bude mať radosť z "niečoho navyše" a vy tak zvýšite pravdepodobnosť, že u Vás nabudúce znova nakúpi. TIP: Odkazom môžete zákazníka tiež vyzvať, aby Vás začal sledovať na sociálnych sieťach, kde môžete s komunikáciou značky pekne nadviazať.
3. Využite originálnu samolepku, pečiatku alebo rovnú potlač obalu na mieru.
Ozvláštniť svoje balenie môžete ľahko s pomocou krásnej samolepky. Odlíšite sa tak od konkurencie a zároveň dodáte obalu pekný šmrnc. Na našom e-shope máme novo tieto samolepky, na ktoré môžete vpísať vlastný text. Máte tak možnosť vyjadriť vyjadriť poďakovanie, informovať, že ide o ručný výrobok, alebo len tak ozdobiť obal.
Ďalší level, na ktorý môžete svoje obaly posunúť, je vyobrazenie Vášho loga priamo na obale. Variánt je veľa a každá je trochu inak nákladná. Pokiaľ chcete začať skôr s low cost riešením, môžete vyskúšať pečiatku, alebo si nechať vyrobiť samolepky na mieru. Výsledok môže vyzerať podobne skvele, ako napr. u týchto škatuliek s vekom.
Pokiaľ Vás však rozpočet toľko netrápi a dbáte skôr na profesionálny vzhľad obalu, odporúčame využiť potlač na mieru. S tým Vám veľmi radi pomôžeme. Okrem e-shopu totiž máme aj zákazkovú výrobu kartónových obalov a POP/POS materiálov, paketo.one. Krabičky na mieru vyrábame od 50 ks až po veľké série. Využívame digitálnu tlač vysokej kvality. Krabičku Vám vyrobíme a potlačíme podľa Vašich predstáv, či už si zvolíte napr. minimalistickú variantu, kedy je na krabičke vytlačené iba logo, alebo naopak plnofarebná potlač celej krabičky, napríklad aj zvnútra. Poradíme si s čímkoľvek. Prezrite si naše realizácie obalov na mieru. Individuálnu cenovú kalkuláciu Vám zašleme po odoslaní dopytu, v ktorom nám oznámite svoje požiadavky.
Či už sa rozhodnete pre akékoľvek balenie, pamätajte, že obal predáva. Pokiaľ svoj produktový či zásielkový obal vyladíte, vaši zákazníci budú mať pocit, že keď ste si dali takto záležať s balením, môžu rovnako vysokú mieru starostlivosti a kvality očakávať aj u vašich produktov či služieb.